I've got nothing left to prove

Nej, nu får det fan i mig vara nog med alla särskrivningar och stavfel.
Förlåt att jag är världens besserwisser, men ALLVARLIGT TALAT.
Låter det rätt att motorcykel ska vara isärskrivet eller?
Så himla äckligt less på felstavningar hit och felstavningar hit.
Det värsta är att de som särskriver mest är vuxna, ja men hallå?!
Så himla aggro.. Och de som stavar "medecin", "pencelin", "vell", "väll".
MEST AV ALLT alla som verkar ha något särskilt problem med att skilja på ä och e.
Typ: "jag är inte hemma en." "nej men endå". "den ända orsaken till det var..".
HERREGUD MÄNNISKOR, SKA MAN BEHÖVA STARTA EN STAVNINGSKURS?!

Såhär skiljer ni på enda och ända: enda, tänk på siffran 1. Ända, tänk på rumpan, eller "jag ska ända till stan". Enda används bara i sammanhang som "hon var den enda där" "tror du att du är den enda eller?".
Och "en" skriver man bara om man ska skriva "en bil" "en blablabla" "en korv" inte fan vet jag vad ni vill använda för substantiv, men "än" används bara i tidsbegrepp. "Ska du inte dit än?"

Och "endå". Allvarligt? behöver jag verkligen säga något ens? ÄNDÅ!!!!!!!!!! Lär inte vara såå jäkla svårt att lära sig att det heter ändå med ä.
Förlåt för mitt lilla utbrott.. Linn, atleast you agree with me


Kommentarer
linn

haha ååh så klockrent!!! nickar så instämmande kära du... när ska folket lära sig? SLUTA SÄRSKRIVA OCH LÄR ER GRAMMATIK FÖRFAN!

2012-04-05 @ 18:02:33
URL: http://linnbajomi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0