09 - Musik

Åh herregud, förbered er på ett dunderinlägg..
Musik är ganska mycket allt för mig. Om jag lyssnar på glad musik det första jag gör på morgonen gör det mitt humör för hela dagen. Om jag lyssnar på deppade låtar sent på kvällen så blir jag deppig. Det är så lite som kan förändra så mycket. Många låtar har mycket minnen, en låt kanske får mig att tänka på sommarlovet, en annan kanske får mig att tänka på nollningen. Allt har att göra med vilket tillfälle och vilket humör och vilken känsla jag hade när jag lyssnade på den förut.
Nu till vad jag lyssnar på: jag lyssnar på i princip allt, utom metal. Kan kanske lyssna på det ibland, men absolut inte growl. Om det är något jag inte tål så är det growl. Jag lyssnar på svensk musik så som Håkan Hellström, Kent, Veronica Maggio, Oskar Linnros, Johnossi. Jag lyssnar på lite mer peppande musik så som Coldplay, Rise Against, Takida, Volbeat, Papa Roach, Carolina Liar, Train, Paramore. Jag lyssnar även på sjukt mycket lugnt också, när jag är på det humöret. Gärna typ Secondhand Serenade, John Mayer, Gavin DeGraw, Howie Day. You name it, skriv en grupp eller en artist, så lyssnar jag, jag gillar den antingen på en gång eller så lär jag mig att gilla den.
Mina rubriker kan verka väldigt dramatiska. Oftast är det den första låtraden jag har i huvudet. Ofta speglar den mina känslor för stunden också, men ibland tycker jag bara att texten är fin.

Musik är underbart.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0